Hall Media har blivit utsett till Årets lokala mediehus då branschtidningen Dagens Media för andra gången arrangerar tävlingen Årets Lokala Mediehus. Hall Media har på en kraftigt vikande annonsmarknad lyckats få sina annonsintäkter att öka, samtidigt som vi har förändrat både organisation och arbetssätt med digitalisering som ledstjärna. Dagens Medias motivering är följande: "Att lyckas få sin annonsaffär att växa på en kraftigt vikande marknad vittnar om både en stark produkt och ett kundorienterat fokus. Och att hantera en rejäl digital omställning samtidigt som resultatet vänder från förlust till vinst är inget annat än imponerande."
Syftet med tävlingen är att uppmärksamma de lokala annonsmarknaderna och prisa framgångsrika lokala aktörer. Nominerade i kategorin var även Upsala Nya Tidning och Norrbottens Media.
- Fantastiskt roligt, säger Hall Medias VD Mats Tidstrand. Det är extra kul att få en utmärkelse som innebär att alla avdelningars bidrag räknas.