Norran ny partner i nätverket Sveriges Lokalnyheter

Nätverket Sveriges Lokalnyheter utökar från och med slutet av mars samarbetet med ytterligare ett mediehus och välkomnar Norran till nätverket. Det betyder att nätverket, genom Norran som har sitt säte i Skellefteå, nu förstärker sin närvaro i hela Västerbotten.

Norran är en tidning med ett tydligt fokus på grävande journalistik, näringslivsbevakning och sport. När bygget av Europas största batterifabrik nu ligger i startgroparna kommer mångas blickar att riktas mot Skellefteå och då är Norran den självklara platsen för att ta del av nyheter kring detta jätteprojekt. För den hockeyintresserade är naturligtvis bevakningen av Skellefteå AIK en given del av tidningens innehåll.

— Vi är glada över att på detta sätt kunna erbjuda våra kunder ett större utbud av lokaljournalistik till samma peng som tidigare. Vi är övertygade om att detta kommer att vara uppskattat av både gamla och nya läsare, säger Marcus Melinder, chefredaktör och ansvarig utgivare för Norran.

Sedan starten har många kunder varit intresserade av samarbetet och av möjligheten att ta del av lokaljournalistik från en annan sajt i nätverket, än den från kundens primära nyhetsort.

— Vi välkomnar Norran och är glada över att vi blir fler, vilket bara bidrar till att nätverket kan leverera mer nytta och nöje för våra kunder. Den främsta målgruppen för att ta del av de andra mediehusens material är nog de som flyttat från orten och fortfarande vill hålla sig uppdaterad om vad som händer och/eller har nära o kära på annan ort. För den sportintresserade är det ett extra plus att kunna hålla koll på matcher, sportresultat osv långt bortom sina respektive kommungränser, säger Jenny Hoflund-Bergvall, marknads- och försäljningschef på Sörmlands Media.

Samarbetet Sveriges Lokalnyheter, med Hall Media, Mittmedia, Sörmlands Media, VK Media och nu Norran har pågått sedan juni 2017. Tillsammans erbjuder de fem medieföretagen närmare 40 sajter och appar, med ett bevakningsområde som täcker en stor del av Sveriges yta, från Skellefteå i norr till Markaryd i söder. Med samarbetet får alla aktörers kunder tillgång till allt innehåll på de titlar/sajter som ingår i nätverket, utan extra kostnad.

För mer information, kontakta:
Marcus Melinder, chefredaktör och ansvarig utgivare Norran, tel 0910-578 11
Anna Joneby, privatmarknadschef Mittmedia, tel 021-19 94 44
Herman Nikolic, redaktionell chef Hall Media tel 036-290 69 07
Jenny Hoflund Bergvall, marknads- och försäljningschef Sörmlands Media, tel 0702-192639
Ulrika Näsvall, privatmarknadschef VK Media, tel 0706-201635

Herman Nikolic, redaktionell chef Hall Media 036-290 69 07 herman.nikolic@hallmedia.se