Sveriges Lokalnyheter nomineras till INMA Global Media Awards

Tisdag 7 mars offentliggjordes nomineringarna till INMA Global Media Awards och det stod då klart att nätverket Sveriges Lokalnyheter nomineras.

Prenumeranttjänsten Sveriges Lokalnyheter nomineras i kategorin ”Best New Paid Content or Subscribtion Initiative”. Tjänsten är ett samarbete mellan Hall Media, Mittmedia, Sörmlands Media, VK Media och numer även Norran (sedan februari 2018). Tillsammans erbjuder de fyra mediekoncernerna drygt 40 nyhetssajter och appar, med ett bevakningsområde som täcker en stor del av Sveriges yta, från Umeå i norr till Markaryd i söder. Med samarbetet får samtliga aktörers kunder tillgång till allt betalt innehåll på de sajter och appar som ingår i nätverket, utan extra kostnad.

• Sveriges Lokalnyheter är ett samarbete som verkligen har alla våra prenumeranter i fokus. Mer journalistik för pengarna - på ett enkelt sätt. Riktigt kul att den idén nu uppmärksammas internationellt, säger Herman Nikolic, redaktionell chef på Hall Media.

• Det är mycket glädjande att vårt nätverk väljs ut i kategorin ”Best New Paid Content or Subscribtion Initiative”. Genom att samarbeta stärker vi våra förutsättningar att skapa en långsiktig digital affärsmodell som fungerar nu och framåt, säger Anna Joneby, privatmarknadschef, Mittmedia.

INMA Global Media Awards delas ut under årets INMA-konferens i Washington DC 31 maj-5 juni 2018. 830 tävlingsbidrag skickades in till tävlingen, som anordnas av International News Media Association, en global sammanslutning av medieföretag.

För mer information, kontakta:
Herman Nikolic, redaktionell chef Hall Media tel 036-290 69 07
Anna Joneby, privatmarknadschef Mittmedia, tel 021-19 94 44
Jenny Hoflund Bergvall, marknads- och försäljningschef Sörmlands Media, tel 0702-192639
Ulrika Näsvall, privatmarknadschef VK Media, tel 0706-201635

Herman Nikolic, redaktionell chef på Hall Media
— Sveriges Lokalnyheter är ett samarbete som verkligen har alla våra prenumeranter i fokus. Mer journalistik för pengarna - på ett enkelt sätt. Riktigt kul att den idén nu uppmärksammas internationellt.

Herman Nicolic, Redaktionell chef +46 36 290 69 07 herman.nikolic@hallmedia.se